fredag 29 november 2013

Kycklingpaj med räkost

God morgon kamrater! Croissanterna gräddas i ugnen och juicen är färdigblandad. Strax åker min man, Anette, Robert och jag norrut. Vi ska till Luleå för att bo på hotell, julshoppa och njuta av livet. Vilken lyx! Hello Luleå!

Cicci och jag hade filmdag i onsdags och vi såg "Red 2". Den var riktigt bra. Till filmen mumsade vi på den här goda kycklingpajen.



Kycklingpaj med räkost

Pajdeg:
3 dl mjöl
100 g smör
2,5 msk kallt vatten

Fyllning:
0,5 grillad kyckling
2 hg räkost
2 dl créme fraiche
4 msk chilisås
1,5-2 tsk curry
2 pressade vitlöksklyftor
1 dl hackad dill

Blanda smör, mjöl och vatten i en mixer till en deg och tryck ut den i en pajform. Nagga med gaffel och förgrädda i 225 grader i 10 min.
Rensa kycklingen och klipp köttet i lagom stora bitar, och blanda det med resten av ingredienserna till fyllningen. I med fyllningen i pajskalet och grädda i ugnen i 225 grader i 20 min. Servera en god sallad till, gärna med röd paprika i.

-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Vad gott Oväntad blandning fågel och fisk men verkar gott

    SvaraRadera
  2. Så underbart med sådan utflykt! :)
    Gott med sådan paj! :)
    Trevlig 1:a advent!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera