måndag 27 januari 2014

Baconlindad lax med färskost

God morgon, kamrater! Eller är det bara morgon? Idag är det fullt ös på kneget. Möte, öva muntliga prov och utvecklingssamtal nästan hela kvällen. Vi får ta en Chuck Norris på det, tycker jag. På facebook alltså.

En helt okej middag. De andra fick potatis till medan jag nöjde mig med avokado, sparris och en god sås.



Baconlindad lax med färskost

4 port

4 laxfilébitar
8 skivor bacon
1 förpackning Creme Bonjour (jag tog grekisk vitlök)
salt och peppar

Salta och peppra fisken runt om. Bred ost på ovansidan och linda två skivor bacon runt om. Gör likadant med alla bitarna. Bryn hastigt runt om i stekpanna så baconet får färg. Lägg i ugnsform och in i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter. Servera med t ex smörstekt sparris, avokado och en god sås.





-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Tack, visst är det så. Man jobbar, äter och sover :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en sån dag igår för mig...

      Radera