torsdag 23 januari 2014

Köttfärsgryta med soltorkade tomater, zucchini och ädelost

Friday baby! Pojkarna ska strax till skolan och jag ska passa på att baka kex, bröd och en kaksort. Danne slutar tidigt så vi ska helghandla tillsammans sen. Vi har inget på agendan i helgen och det känns himla skönt.

Det är extrapris på köttfärs på Coop i veckan och då brukar vi bunkra upp i frysen. Vevade ihop en gryta med lite gott och blandat som jag bara måste dela med mig av. Sååå. Hiiiimla. Gooott. Vill man, så kan man servera pasta till. Men det är inte rätt. :)

Beställde en receptbok från Leksandsbröd och fick två. Så den ena ska jag ge till någon som jag tror blir glad.



Köttfärsgryta med soltorkade tomater, zucchini och ädelost

ca 4 port

500 g köttfärs
1 gul lök
2 msk tomatpuré
1 köttbuljongtärning
1 skvätt vatten
svartpeppar
7 soltorkade tomater
1 burk hela champinjoner 400/230g
300 g zucchini
0,75 dl grädde
1 Kvibille Gräddädel

Fräs upp köttfärsen och i med tomatpuré, köttbuljongtärning, hackad lök, vatten och svartpeppar. Låt puttra under lock i 30 minuter. Fyll eventuellt på med vatten efter en stund, så det inte blir för torrt.

I med strimlade soltorkade tomater, svampen och zucchini skuren i mindre bitar. Fyll eventuellt på med vatten. Koka i ca 15 minuter.

Slå i grädden, smula ner osten och på med mer svartpeppar. Servera på dirren och njuuuuuuuuut!







-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Ser väldigt gott ut!
    Blogspot verkar inte funka i bloglovin idag förresten.

    SvaraRadera
  2. Mmm...så gott med soltorkade tomater i grytan! Mums!
    Ha en fin lördag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera