fredag 29 augusti 2014

Zucchini- och fetaostbröd

God morgon! Har jätteont i foten. :( Klev på en leksak i pojkarnas rum i förrgår och idag haltar jag. Det blir nog ingen matfest för mig... :/ Men det var extrapris på färska räkor på Coop, så det blir nog en god räkmacka till lunch istället. :) Nu blir det kaffe, frukost och en film tror jag, banne mig! Ha en skön lördag, kamrater!

Dagens recept är på ett gott och saftigt bröd till kräftskivan. Eller andra tillfällen också för den delen. Receptet är från Vad lagar du till middag ikväll, men jag har ändrat det lite.



Zucchini- och fetaostbröd

4 dl vetemjöl
3 ägg
1 dl mjölk
1 st zucchini ca 300 g
2 tsk bakpulver
100 g feta
1 dl riven västerbottensost
1 dl olivolja
pizzakrydda
rosmarin
salt
svartpeppar, nymalen

Riv zucchinin grovt.
Dela fetaosten i små kuber.
Vispa ägget, häll i mjölken.
Blanda i salt, peppar, olja rosmarin och pizzakrydda.
Tillsätt mjölet och bakpulver, blanda väl.
Blanda zucchini, västerbottensost och feta i smeten.
Häll smeten i en bakplåtspappersklädd form och grädda på 180 grader i ca 1 timme.





-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Tråkigt med foten!
    Ha en riktigt härlig lördag med film, ledighet och god mat.
    Väntar med spänning på att höra vad herr Skogly komponerade för 3-rätters!

    SvaraRadera
  2. Hoppas foten blir bra snart. Vilket härligt bröd så goda smaker:)

    SvaraRadera