torsdag 16 oktober 2014

Lövbiffsrullar

Veckans tips till fredagsmys! Hittade det här receptet på Vadlagardutillmaiddagikväll. Grymt gott. Det kanske inte ser så spännande ut på fotot, men pojkarna åt så mycket så det blev nästan inget kvar åt mig. Annars hade jag fyllt rullen med lite mer. Slurp!

För er som vill se lite mer än vad som händer här på bloggen, finns jag på facebook som Smaskelismaskens och Instagram som mamaskogly.



Lövbiffsrullar

4 port

500 g lövbiff
1 msk balsamvinäger
1 msk tomatpuré
1 msk chilisås
1 riven vitlöksklyfta
1 litervatten
2 köttbuljongtärningar
2 dl creme fracihe

Till servering:
orientbröd
ost
tomat
isbergssallad
gurka
rödlök
röd kebabsås
vit kebabsås

Strimla köttet och fräs i smör. I med allt till röran UTOM creme fracihen. Låt puttra i ca 1 timme. Håll koll så inte all vätska kokar bort. När lite av vätskan återstår, i med creme fracihen.

Lägg lite ost på brödet och värm brödet i mikron. På med röran och övriga grönsaker och såser. Rulla ihop och njut!




Love är på benen idag och mumsar på en liten macka och lite nyponsoppa. Det blir barnprogramshäng framför tv:n för honom. Jag ska filura lite och baka, läsa bok och när Max kommer hem, hoppas jag på en promenad i det krispiga vädret. Ha en fin dag, kamrater. Snart fredag! Yey!


Måste hinna byta två fönster på växthuset innan snön kommer...


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar