tisdag 18 november 2014

Snabb korvpanna med pommes

Hektisk dag står på agendan. Jobb med massor av rättning, middag, Affe ska ta foto för innebandyn, föräldramöte, föreningsmöte, Max ska ta kort för innebandyn och Danne jobbar till 20.00. Multitasking kommer idag att få ett nytt ansikte. Jag får köra en Chuck Norris i vanlig ordning.

Kyl- frys- och skafferirens fortsätter. En snabb korvrätt som alla i familjen gillade. Jag TRODDE att jag hade en burk majs också, men det hade jag naturligtvis inte. Vi låtsas att den är i pannan. Salladen var över från tacogratängen i söndags.


Snabb korvpanna med pommes

800 g falukorv
1 burk lätt creme fracihe mexikansk chili
grillkrydda
(en osynlig burk majs)

Till servering:
pommes med pommeskrydda
sallad
ev lite persilja

Strimla korven och fräs i smör. Slå över en burk smaksatt creme fraiche. Tillsätt eventuellt en burk majs. Låt bli varmt. Servera till pommes och sallad. Klipp lite persilja över.




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. hahah älskar den osynliga burken med majs!! Måste tacka dig för alla goa tips och recept här! Så fort jag kör fast med matidéer så kikar jag in här och hittar alltid något! Så tack!!

    SvaraRadera