söndag 18 januari 2015

Thailand here we come!

Wooohooo! Idag lämnar vi kalla Sverige och åker mot varmare breddgrader.

Vi åker tillsammans med svärmor och svärfar till Khao lak i dryga två veckor. Anette och Robert sluter upp den 26:e. Vi ska bo på ett hotell som heter Mai khao lak och vi har all inclusive. Vi har varit i Thailand två gånger tidigare, och all inclusive är kanske inte nåt man ska ha just där, eftersom maten är så billig. Men erbjudandet var att alla barn under 13 äter gratis om föräldrarna har all inclusive, och då kändes det som...ja. Pojkarna kan gå och hämta drickor och glass själva. Det som Max är allergisk mot, har vi fixat thailändsk text på, så det kan vara enklare om mat äter på ett ställe.

Resan var snordyr och vi hade i vanliga fall aldrig haft råd att åka på den här resan. Men när pappa dog löstes en försäkring ut månadsvis. Jag bestämde mig för att spara dessa pengar och resa för, istället för att bara spendera bort dem. Sen sparar vi åt pojkarna av barnbidraget varje månad, till körkort och sånt, så vi har tullat ur dessa också. Och som tur är har jag föräldradagar kvar att ta ut, eftersom lärare inte kan ta ut semester.

Jag har laddat bloggen med massor av recept, så ni kan fortfarande kika in här och hitta lite tips och idéer. Kanske uppdaterar jag även med bilder från Thailand. Jag kommer (med teknikens vilja och guds försyn) att uppdatera mest på Instagram, så vill ni följa med på resan, finns jag där som @mamaskogly. När vi kommer fram kommer vi att fixa thailändska telefonkort, nämligen.

Här kommer lite bilder från Mai khao lak.




-Mama Skogly ♥

1 kommentar: