torsdag 16 juli 2015

Tacotårta

Idag firar min man och jag att vi varit gifta i 10 år! ♥ Vi ska fira med en god middag och filmkväll. Tyvärr har jag dragit på mig nån förkylning, för jag har både munsår och grymt ont i halsen. Dagen startades med en tablett Zyx och en kopp te. Hostan jag drog på mig i början av mars är jag fortfarande inte av med. Igår var den så illa att jag blev hes igen.

Gjorde en himla god och krämig tacotårta med mumsiga tillbehör. Se till att köttfärsen är rykandes het, annars måste du ha den inne längre.


Tacotårta

800 g köttfärs
2 påsar tacokrydda
8 mjuka tortillas
2 dl creme fracihe
1 burk Santa Marias dip nacho cheese style
riven ost

Tillbehör:
guacamole
gurka
tomat
rödlök
melon
paprika
majs
salsa

Fräs köttfärsen och i med kryddan och lite vatten. Låt puttra.
Blanda creme fracihe med cheddar cheese dippen.
Lägg ett tortillabröd på bakplåtspappersklädd plåt.
Lägg på lite köttfärs och på med ett bröd. Bred ur creme fraiche/oströran på det och på med ett till bröd.
På med köttfärs och fortsätt varva tills sista brödet är på. Bred det sista av oströran på det och toppa med riven ost.
In i ugnen på 175 grader i ca 15 minuter.
Servera med tillbehören.
(recept från Goda middan)







-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar