söndag 21 februari 2016

Västerbottensomelett med prinskorv, köttbullar och potatis

Åååh, så mätt jag är! Vi har varit på teparty hos min bloggkompis Erica. Mer om detta i ett annat inlägg. Jag behöver då ingen middag, kan jag säga.

Vardagskvällarna är tämligen stressade med skjutsning till diverse träningar, läxläsning och annat krafs. Och mitt i detta kaos ska man hinna med middag också. Nu hade jag lite framförhållning och gjorde ganska mycket av stekt prinskorv, köttbullar, kokt potatis och broccoli, så jag visste att det skulle räcka till den här goda rätten, dagen efter. Middag check på 20 minuter. Baam!


Västerbottensomelett med prinskorv, köttbullar och potatis

ca 4 port

3 kokta potatisar
ett gäng stekta prinskorvar och köttbullar
kokt broccoli

Äggstanning:
4 ägg
1 dl grädde
1,5 dl riven ost, gärna västerbottensost
örtsalt
svartpeppar

Skär den kokta potatisen i skivor, skär korv och köttbullar i mindre bitar.
Vispa ihop äggen med grädden, slå i riven ost och krydda med salt och peppar.
Smält smör i stekpannan och slå i äggstanningen.
Lägg ner potatis, korv, köttbullar och broccoli.
Stek på ganska svag värme, tills äggstanningen tagit ihop. Lägg gärna på ett lock en stund.
Servera med barnens favorit, ketchup!



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar