söndag 21 augusti 2016

Zucchinifritters

Godmorgon! Idag kommer eleverna och mina egna pojkar börjar om skolan. Så var det verkligen tillbaka till vardagen.

Supergoda zucchinifritters bjuder jag på idag! Jag hade inte oregano i mina. Dessa åt jag i pitabröd med tzatziki och tomat.


Zucchinifritters

4 portioner

600 g zucchini
200 g riven parmesanost , ca 5 dl
1 hackad röd chili
3 hackade salladslök
2 ägg
1 dl panko ströbröd
2 dl vetemjöl
2 tsk oregano
1 tsk salt
1 dl olivolja till stekning

Riv zucchinin grovt. Sprid ut det rivna på en plåt och salta lätt.

Låt stå några min och krama sedan ur så mycket vätska som möjligt.

Blanda zucchini med resten av ingredienserna, utom oljan. Värm en stekpanna med olja, klicka ut 12 biffar och stek dem 3–4 min per sida.




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: