måndag 7 november 2016

Gourmetrulle

Idag bjuder jag på ett recept som jag bloggat om tidigare, nämligen en gourmetrulle som ska ha funnits att köpa i Kungshallen i Stockholm på ett ställe som heter/hette Cesannas. Steppsalladen till blir verkligen pricken över i. Pepparrot är underskattat. Den blir ÄNNU godare om den får stå en dag. Se dock till att majonnäsen ni använder är Hellmans eller hemmagjord.


Gourmetrulle

4 mjuka tunnbröd eller orientbröd
smör
4 medelstora potatisar
0,25 isbergssalladshuvud
tomat
gurka
rostad lök
rostbiff
salt och peppar

Steppsallad:
1 dl majonnäs (helst hemmagjord eller Hellmans)
1 creme fraiche
0,5 liten burk keso
0,25 finstrimlad purjo
1 grovrivet äpple
1 tsk finriven pepparrot
2 msk chilisås
0,5 tsk salt
0,5 krm svartpeppar

Koka potatisen. Blanda ingredienserna till såsen. Hacka isbergssallad. Bred smör på brödet. Mosa en potatis i mitten. På med rostbiff, sallad, tomat, gurka och rostad lök. Toppa med såsen. Rulla ihop med folie runt om. Servera.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Härligt, minns dessa. Fann din sida eftersom jag tänker göra några rullar imorgon och googlade. En liten komplettering - som jag minns dessa rullar var de ljumma. Både bröd och rostbiff fick en snabb stund på stekbordet innan det hela monterades.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jaha de var ljumma? Det här receptet fick jag av min mamma för många år sedan. Hon lever tyvärr inte längre. Men tack för tipset. Då ska jag prova det nästa gång. :)

      Radera