torsdag 26 januari 2017

Ischoklad med kokosflakes

Igår opererade jag tummen på handkirurgen i Umeå. (Tack för skjutsen och sällskapet bästa Cicci!) Det gick bra. Men för ett par timmar sedan släppte bedövningen helt och jag känner mig inte så kaxig nu. Det gick inte sova alls. Och vet ni hur handikappad man är utan ena tummen? Jisses! Jag hoppas att jag kan börja använda de andra fingrarna på vänsterhanden om några dagar. Hoppas ni andra får en finfin fredag!

Fastän julen är över så går det ju utmärkt att fortsätta göra godis. De här är lchf-vänliga om man väljer en choklad med lågt kolhydratinnehåll. Fick dessa finna puppies av min kollega Ulrika.


Ischoklad med kokosflakes

40 stycken

200 g mörk choklad
50 g kokosolja
2 dl rostade kokosflakes

1. Bryt chokladen i bitar, lägg dem och kokosoljan i en skål. Sätt den över en kastrull med sjudande vatten.

2. Rör om och ta från värmen när chokladen smält. Vänd ner kokosflakesen och skeda upp i ischokladformar.

3. Ställ dem kallt så att chokladen stelnar. Förvara ischokladen svalt i burk med lock och med smörgåspapper/bakplåtspapper mellan varje lager.

Så här ser jag ut just nu.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: