tisdag 3 oktober 2017

Hallon- och lakritsmousse

Så här är det. Från och med nästa vecka kommer jag att gå upp på heltid. Både för att det är dags och för att det behövs behöriga lärare på jobbet. No more lediga fredagar alltså. Det kan innebära att bloggen kan bli lidande. Fredagar har ju varit min "bloggdag" där jag förberett vad som ska ätas, handlat, lagat, fotograferat. Men jag tänker att jag fortsätter i den mån jag har tid och ork. Så då vet ni om det inte kommer inlägg lite frekvent som tidigare. Ha nu en riktigt fin kanelbulledag!

Jag hittade en spännande och enkel efterrätt på Godamiddan (tror jag att det var). Den mumsade vi på i Lycksele. Jag dekorerade den med hallon och hallon/lakritsdödskallar.


Hallon- och lakritsmousse

4 port

1 dl grädde
1 dl turkisk yoghurt
100 g Fazer vitchoklad med hallon/lakrits
ev lakritspulver

Till dekoration:
hallon
hallon/lakritsdödskallar

1. Vispa grädden löst.

2. Blanda ner yoghurten.

3. Smält chokladen över vattenbad och vänd sedan ner i smeten.

4. I med lite lakritspulver om du önskar mer lakritssmak.

5. Fördela i glas och ställ kallt ett par timmar.

6. Dekorera just innan servering.



-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Hallon och lakrits är så goda ihop!

    SvaraRadera
  2. Åh hallon och lakrits så gott :)
    Blogga när du hinner och har ork.
    Jag hinner inte så mycket som jag skulle vilja, för det tar tid och när man jobbar heltid så tar det på krafterna.
    Det är roligt när dina inlägg kommer:)
    Kram Milla

    SvaraRadera