fredag 21 december 2018

Krustader med bacon och västerbottensost

Idag är jag glad över två saker.

1. Det är jullov. Jag ska bara handla alla klappar, pynta granen och fixa lite sånt först. Sen blir det avkoppling, god mat, filmer, serier, pussel, promenader och sånt som bara gör en glad.

2. Klockan 23.23 ikväll vänder det mot ljusare tider. Behövs någon förklaring?

Nu ska jag börja fylla bloggen med lite tips inför nyårs. Jag börjar med ett gott och salt tilltugg.


Krustader med bacon och västerbottensost

ca 10 st

1 dl creme fraiche
1 dl riven västerbottensost
ett paket bacon
peppar

1. Stek bacon knaprigt.

2. Rör ihop creme fracihe, ot och bacon. Smaka av med peppar.

3. Portionera ut i krustaderna.

4. Gratinera 200 grader i ca 10 minuter. Håll koll så de inte bränns.


-Mama Skogly ♥

5 kommentarer:

  1. Hej igen. Ser på bilden att du har en skål med någon röra i bredvid baconkrustaderna, Vad har du i skålen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Om jag minns rätt så är det rabarbermarmelad.

      Radera
    2. Och den var till ostarna vi också serverade.

      Radera
  2. Kan jag servera dom här krustaderna kalla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krustaderna blir blöta om de får stå länge. De bör serveras nygjorda.

      Radera