fredag 22 januari 2021

Tunnbrödschips med Västerbottensost

Men alltså hur mycket snö kan det komma? Klass tre-varning och det öser ner och drevar. Jag är inte säker på att vi tar oss ut genom dörren för att kunna skotta. Ni kan ju kika längre ner så får ni se bilder... Under tiden bjuder jag på goda tilltugg. Jag köpte färdig skagenröra för det var extrapris, men vill man kan man naturligtvis göra egen. Annars kan man välja någon annan röra att ha på.


Tunnbrödschips med Västerbottensost

4 skivor hårt tunnbröd
lite smält smör
flingsalt
svartpeppar
4 dl riven Västerbottensost (ca 160 g)

1. Lägg brödskivorna på en plåt med bakplåtspapper. Pensla med smält smör. På med flingsalt och nymalen svartpeppar. Fördela den rivna osten över bröden.

2. Grädda mitt i ugnen till fin färg, ca 4 min i 225 grader. Låt svalna och bryt i bitar.





-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Så gott och wow så mycket snö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tungskottat vill jag lova. Vi har så mycket snö och ingenstans att lägga den längre.

      Radera