fredag 26 februari 2021

Lemon meringue pie-glass

Min kollega Monica skickade mig ett recept som jag testade. Jättegott! Jag gillar människor som skickar mig goda recept. Den här går snabbt att svänga ihop och vill vara i frysen minst 6 timmar.


Lemon meringue pie-glass

5 dl vispgrädde
1 burk sötad kondenserad mjölk (à ca 400 g)
2 dl lemon curd
2 msk färskpressad citronjuice

Till servering: maränger

1. Vispa grädden fluffig. Vispa ihop kondenserad mjölk, hälften av lemon curden och citronjuice. Vänd ner grädden och häll smeten i en form som rymmer ca 1 1/2 liter.

2. Rör ut resten av lemon curden med lite vatten om den är fast. Ringla över glassmeten. Ställ i frysen minst 6 timmar.



-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Mums, jättegott. Jag har bakat mycket med lemoncurd de senaste veckorna, så gott och fräscht!

    SvaraRadera
  2. Jisses, det där lät ju riktigt gott. lemon curd är ju så fräsch smak, men så gillar jag också citron. Ännu ett recept att lägga till göra högen.
    Kram kajsa
    Http://www.bland-kastruller-och-vinglas.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, citron är fräscht. Ha det så gott! Kram.

      Radera