tisdag 25 januari 2022

Fruktsallad med limegrädde

Captain's log, karantän dag 67893052. Fyra av sex har insjuknat och karantänen är i nuläget till och med fredag. (Max tjej bor hos oss, vi har inte fått fler barn.) Låt oss hoppas att Max och jag redan har haft det och varit symptomfria.

Det är alltid gott med en fruktsallad och det är något jag längtat efter i karantän. Svärmor och svärfar handlade åt oss så då passade jag på att beställa en massa frukt med dem. Supergott och så blir det fräscht med limegrädden till. Och serverad på mitt nya fat jag fick i julklapp av Anette.


Fruktsallad med limegrädde

blåbär
blodapelsin
päron
hallon
banan
vindruvor
passionsfrukt

Limegrädde:
grädde
lite florsocker
skal från en lime

1. Skala och skär frukten i lagom stora bitar. Lägg upp på fat.

2. Vispa grädden och smaksätt med lite florsocker och limeskal.





-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: