fredag 28 januari 2022

Minisemlor

Idag är FÖRHOPPNINGSVIS sista dagen av karantän. Jag har jobbat mycket för att hålla koll på läget och gjort bort rättning, bedömning, skrivit vikarieinstruktioner, kollat mejl och gjort bort alla utvecklingssamtal via Teams. Så nu behöver man inte känna sig helt på läktaren när man kommer tillbaka. Det känns skönt. Har dock inte lagat några nya spännande recept då det inte känns schysst att skicka ut andra att handla en massa saker. Så det kommer att eka tomt här ett tag. Dock inte på Instagram. Där fortsätter jag lägga ut recept på gamla godbitar. Jag önskar er en trevlig helg!

Jag har varit schuukt sugen på semlor sedan jag hamnade i karantän. Sociala medier har fyllts med bilder och jag har slickat på skärmen. Ericasmeny tipsade om dessa små semmelbullar från Pågens. Och det blev supergott och gick snabbt som tusan att veva ihop. Här blev det ingen fancyschmancy som att spritsa grädden inte. Här var det tjoff på! Och tänk på att om de är små får man ta tjugotvå. Eller hur man nu säger. Jomendåsåatteeeh.


Minisemlor

Pågens minisemmelbullar
mandelmassa
grädde
florsocker

1. Dela bullarna så det blir lock. Skär en bit mandelmassa och tryck ut till lämplig storlek.

2. Vispa grädden och bre på. På med locket och pudra florsocker över. Jag brukar använda en tesil. Njut!



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: