fredag 3 februari 2023

Räk- och romröra med havre & linskex

I samarbete med Smakbox.

Fick en sneak peek på kommande Smakbox med temat NYSTART. Hämtade ut den just innan jag skulle handla. Tänkte mig en röra till Göteborgskexen så den har jag just svängt ihop. Den ska jag mumsa på ikväll medan jag ska njuta av att få vara tyst. Har åkt på en förkylning med hosta och vad händer då? Jo, rösten pajar. Får jag be om största möjliga tystnad?


Räk- och romröra med havre & linskex

1 dl creme fraiche
300 g räkor i lag
70 g rom av valfritt slag
1/4 finhackad rödlök
zest från 1 citron
svartpeppar
gräslök

1. Krama ur räkorna ordentligt så du får bort det mesta av lagen. Spara några räkor, lite rom och rödlök till dekoration.
2. Blanda ihop med övriga ingredienser.
3. Dekorera med räkor, rom, rödlök, gräslök och toppa med svartpeppar.
4. Servera med kexen.



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar