onsdag 22 februari 2012

Rökta räkor, citronmajjo, lite ost och dagens tips

Nu är det mycket som är på, så det är faktiskt otroligt att man hinner laga mat också. Sen stupar man i säng, väckaren ringer och så snurrar det på igen.

Den här tallriken hade jag tänkt äta som Mellotallrik, men då var jag så mätt att det rymdes inte. Det blev istället en lyxig och god söndagsbrunch. Räkorna köpte jag på ICA Maxi. (Ja, vi bor ju inte på västkusten...) Sen till dagens tips. Min kollega Heed, bjöd i fredags på en vansinnigt god salami från ICA supermarket i staan (stavaas så), nämligen Salaggio, salami med ädelost. Jisses! Den borde egentligen ha haft ett eget inlägg... Gå och köp.nu! Den avnjutes bäst i små bitar, inte skivor, om jag själv får tycka till.


rökta räkor
citronmajonnäs
ajvar- och fetaostsås
körsbärsost
camembert
Salaggio, salami med ädelost




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Mmm... vad gott med plock. Salami var länge sedan jag åt, låter spännande med smak av ädelost.

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att man kunde få tag i rökta räkor på Ica, vi har köpt det när vi varit ute och åkt om sommaren. Därför är det sommargott för mig!

    SvaraRadera