torsdag 20 september 2012

Mumsig kycklingsallad

Här kommer ett recept på en riktigt mumsig kycklingsallad som jag fått av min exkollega Jaana. Den har just landat i magen. Man kan använda grillad kyckling, men jag gissar att det här blir godare. När kycklingen svalnat klippte jag köttet i bitar och la i stekskyn så det fick mer smak.

VABar idag och Lotta ringde för ett tag sedan och undrade var vikarieinstruktionerna var. Skämskudde fram! Skrev dem igår men glömde maila dem... OUCH!

Ikväll ska vi fira bäste Bertil som gått och blivit pensionär. Ska till Kallholmen och har redan beställt maten. Redogörelse kommer.


Mumsig kycklingsallad

kycklinglår
sweet chilisås
olja
soja

couscous
grönsaksbuljong

blandsallad
avocado
fetaost
gurka
tomater
soltorkade tomater

fransk dressingpulver
creme fraiche
örtsalt

Blanda sweet chili med soja och olja. Marinera kycklingen i det och salta. In i ugnen tills de är genomstekta. Följ anvisningarna på cous cous-paketet. Koka upp vattnet med buljongtärningen i. Ställ åt sidan och låt svalna. Blanda dressingpulvret med creme fraiche och örtsalt. Montera salladen.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Det var längesen jag åt kycklingsallad... tack tack för påminnelsen!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera