onsdag 27 februari 2013

Chicken tikka masala

Ett recept som jag hittade i hemkunskapspärmen. Blev väldigt najs. Jag använde kycklinginnerfilé och butter garam masala-kryddan jag fått av min fina vän Anette, straight from India. Please come again. Servera med t ex jasminris, naanbröd och raita eller tzatziki.



Chicken tikka masala

Antal portioner: 4

Färdigt på: 30 min

300 g kyckling
2 dl grädde
1 dl creme fracihe eller turkisk yoghurt
20 cm purjolök
1 st röd paprika
3 msk tomatpuré
1 msk finriven ingefära
1-2 krm koriander
1 st riven vitlöksklyfta
2 tsk garam masala
ev sambal

Bryn kycklingen i smör. Tillsätt vitlök och de hackade grönsakerna. Krydda med garam masala, koriander och ingefära.
Häll i grädden, creme fracihen och tomatpurén. Smaka av med salt och peppar och eventuellt lite sambal. Låt koka ihop så kycklingen blir genomstekt.







-Mama Skogly ♥

3 kommentarer:

  1. Oh, så gott! Det här måste jag testa! :)
    Snyggt upplagt också! :)
    Ha en toppen dag!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Indisk mat är så mums och naan är så gott till!

    SvaraRadera
  3. Gott... sparar receptet! Tror jag gjort något liknande någon gång, men vart det receptet är minns jag inte. :-)

    SvaraRadera