tisdag 19 februari 2013

Vitlöksbröd

Ännu ett recept jag tjyvat av Mårtenssons kök. Nu åt jag inte av det själv, eftersom jag inte äter bröd just nu, med de andra tyckte det var supergott. Speciellt barnen var överförtjusta.



Vitlöksbröd

1 långfranska
75-100 g rumsvarmt smör
3 stora vitlöksklyftor, rivna
hackad persilja
salt

Skär snitt med ca 2 cm mellanrum i brödet, skär inte helt genom utan lämna ca 1 cm i botten av brödet.
Rör samman smöret med vitlök och persilja, smaka av med salt.
Bred på av smöret på varje skiva, det ska vara ganska rejält med smör på.
Lägg brödet på bakplåtspapper på ugnsgallret och ställ in mitt i ugnen på ca 225 grader ca 10 minuter.





-Mama Skogly ♥

3 kommentarer:

  1. Jaa, det här är en favorit. Men jag har faktiskt inte ätit det på länge.

    SvaraRadera
  2. Undrar om man kan göra något liknande med lchf-bröd... ska grunda på det! :)
    Ha en fin kväll! Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Låter som dina barn har en väldigt bra smak:)
    Härligt att det gick hem!
    Kramar

    SvaraRadera