måndag 26 augusti 2013

Bakad potatis med kycklingröra

I natt har jag fått sova. Halleluja! Jag vaknade upp med ont, men jag fick i alla fall sova. Livet blir lite enklare att leva då... Ikväll ska vi packa inför klassresan till Byske med klassen imorgon. Vi vann nämligen en övernattning i strandstugorna där.

En bakad potatis med god röra är ju aldrig fel...



Bakad potatis med kycklingröra

1 port

1 bakpotatis

Röran:
1 dl creme fraiche
1 msk mango chutney
curry
0,25 liten rödlök
1 kycklingklubba, grillad
italiensk salladskrydda
salt och peppar
0,25 äpple

Pricka potatisen och salta den runtom. In i ugnen på 225 grader i ca 1 timme, tills potatisen är mjuk. Blanda ihop ingredienserna till röran och servera till potatisen.

-Mama Skogly ♥

6 kommentarer:

  1. Jag gör alltför sällan bakad potatis. Den här ser mycket god ut!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra på klassresan och det inte gör så ont! <3
    Röran låter otroligt gott! :)
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Mina barn brukar önska bakad potatis, men det är ganska långt mellan gångerna vi gör det, men man kan ju variera rörorna i all oändlighet.

    Hoppas du inte har ont längre.

    SvaraRadera