tisdag 27 augusti 2013

Falsk paj med potatis, sikrom, rödlök & citronkräm

Axeln är om möjligt ännu sämre. Nu har jag börjat leta diagnoser på nätet också, och då är det illa. Jag är en sån här som inte går till doktorn om jag inte är döende, men är det så här på måndag så har jag inget val. Antingen är det kalkaxel, cancer eller lepra...

I afton drar vi med klassen till Byske så bloggandet får vänta till imorgon afton. Ha det gott, kamrater!

Den här lille rackaren blev väldigt god. Och den var enkel att göra.



Falsk paj med potatis, sikrom, rödlök & citronkräm

Smulor:
50 g smör
2 dl vetemjöl
1 msk grädde

Fyllning:
6 kokta färskpotatisar delade
2 dl crème fraiche
1 citron, skalet av
100 g sikrom
1 dl finskuren rödlök
1 kruka dill

1.Blanda samman smör, mjöl och grädde till en smulig massa.
2.Fördela massan på bakplåtspapper och baka av i ugn 200 grader till gyllene smulor tag ut och låt svalna.
3.Vispa crème fraiche med citronskal till en fast och fluffig kräm.
4.Fördela sedan potatis, lök, citronkräm och sikrom i fina formar. Toppa med smulor.
5.Garnera med dill.
(ett recept från Mitt kök)



-Mama Skogly ♥

3 kommentarer:

  1. Hoppas, hoppas, du hittar vad det är för fel med axeln och att det inte något allvarligt! <3
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Usch då, att ha ont någon stans hela tiden är inget skoj alls, hoppas du får reda på vad det är!

    SvaraRadera