tisdag 25 februari 2014

Chokladkolasås till glass

Huvudvärk... Gillas inte! Idag ska jag se American history X med mina 9:or. Sen ska de få skriva av sig om den. Har ni inte sett filmen, så gör det! Ikväll bjuder jag på ett supersmarrigt läsarrecept som kommer att gå hem hos alla baconlovers. Stay tuned!

Här kommer istället ett sött recept. Mums till glass!



Chokladkolasås till glass

50 g smör
1 ½ msk mjöl
1 ½ dl socker
1 ½ msk kakao
1 dl mjölk
1 dl grädde

Börja med att smälta smöret i en kastrull. Tillsätt sedan mjöl, socker och kakao och vispa till en jämn smet. Tillsätt mjölk och grädde och låt det koka tills smeten tjocknar. Vilket bara tar några minuter (ca 5 min). Rör om hela tiden så att det inte bränns vid.

Låt svalna lite och servera till glass.



-Mama Skogly ♥

6 kommentarer:

  1. Hoppas huvudvärk släpper!
    Vi brukar också göra hemmagjord chokladsås! :)
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Jag skall iväg och handla kikärter idag :-)
    Svar nej, vi hade sportlov vecka 7

    SvaraRadera
  3. Mums, så gott. Hoppas huvudvärken ger med sig.

    SvaraRadera