torsdag 6 mars 2014

Biff med bambuskott och svamp

Det här receptet har jag fått av min nyfunna bloggkompis Erica. Hennes blogg, Ericas meny, hittar ni i menyn på sidan.
Det här var mycket gott. Cicci och jag åt detta förra helgen. Eftersom det är svamp i, och ingen i min familj äter det utom jag, gjorde jag en annan variant till dem. Den kommer senare.



Biff med bambuskott och svamp

400 g lövbiff i marinad (se nedan)
1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 burk bambuskott
1 burk skivade champinjoner
maizena

Marinad:
1 krm ingefära
1 tsk farinsocker
1 krm salt
2 msk sweet chili
peppar
(ev vitlök)

Strimla köttet och låt det marinera i marinaden några timmar. Fräs köttet i omgångar, blanda ner grönsakerna och i med vatten, buljongtärning och koka upp. Red med maizena och servera med kokt ris.



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar