torsdag 13 mars 2014

Toast med karamelliserad lök & ost

Idag ska jag jobba fastän det är min "lediga dag". 6:orna har nationella uppsatsen i engelska och då vill jag vara där. Sen ska jag passa på att göra bort så många muntliga prov som möjligt efter det. Så det blir en ninja idag innan det blir helg. Ha en fin fredag där ute!

Som sagt, jag gillar varma mackor...



Toast med karamelliserad lök & ost

1 st

2 franskskivor
smör
ost
karamelliserad lök (se nedan)
ruccola

Karamellisera löken. Bred smör på frallan. På med ost, löken och ost igen. Toppa med en smörat fralla. In i våffel- eller mackjärnet. Servera med lite ruccola på toppen.

Karamelliserad lök

1 port

1 liten gul lök
1 tsk råsocker
1 msk smör
1 tsk balsamvinäger
salt och peppar

Skala löken och strimla den. Smält smör i panna och i med löken. På med socker, balsam, salt och peppar tills det karamelliserats.



-Mama Skogly ♥

6 kommentarer:

  1. Varma mackor är inte att förakta!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med alla prov! Har många pianoelever som är precis mitt i provperiod! :)
    Gott med varma mackor! Mums!
    Ha en toppen dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gick bra. Kram på dig och trevlig kväll.

      Radera
  3. Varma smörgåsar är en favorit, så gott! Lycka till idag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så gott! Tack! Kram på dig med!

      Radera