onsdag 17 december 2014

Laxgratäng med västerbottensost

Börjar känna mig rätt så schleeten. Men fick himla mycket jobb gjort idag. Ska ju hinna förbereda vikarieinstruktioner för nästa tre hela veckor. Men mycket är redan avklarat, och det känns skönt. Då känner jag att jag kan koppla av detta jullov. Danne är bortrest och kommer hem imorgon natt. Tur jag har tre killar som håller mig sällskap. :) Ha en fortsatt skön onsdag.

Enkelt att tillaga men ändå lyxigt. Och fantastiskt gott.


Laxgratäng med västerbottensost

ca 6 port

6 laxfiléer, portionsbitar
salt och peppar

5 dl grädde
1,5 fiskbuljongtärning
0,5 citron
1 msk hackad dill

2 dl riven västerbottensost

Till servering:
pressad potatis
rom
färsk dill
gurka

Tina laxen och lägg i ugnsform. Salta och peppra.
Koka ihop grädde, buljongtärning, citronsaft och dill.
Slå över laxen och på med riven ost.
In i ugnen på 200 grader i ca 25 minuter.

Servera med pressad potatis, rom, dill och gurka.


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar