söndag 14 december 2014

Pasta Alfredo

God morgon sköna söndag! Igår gick jag och tjejerna på Nygatan 57 och åt brunch. Så otroligt gott det var. Det fanns sillar, gravad lax, korv, köttbullar, svampomelett, matjesröra, revben, ostar, caesarsallad, smoothies och en massa gott. Sen fanns det även sötsaker, bl a en chokladtårta som var to die for. Jag var mätt i över åtta timmar efteråt... Sen kom Cicci och jag bjöd henne på den här rätten. Jag sparade min portion till lunch idag istället. Vi såg även The maze runner och några avsnitt Pretty little liars. En skön dag helt enkelt!

Har gjort det här tidigare men gjorde då kycklingen helstekt och serverade till. Det här går sååå mycket snabbare. Middagen blir klar på ca 15 minuter och blir sååå himla gott!


Pasta Alfredo

2 kycklingfiléer
25 g smör
salt och peppar
2,5 dl grädde
1 krm riven muskotnöt
3 dl finriven parmesan
persilja
redning

300 g färsk pasta

Skär kyllingen i lagom stora bitar.
Smält smöret och fräs den, på med salt och peppar.
I med grädden och koka 5 minuter.
Riv osten och muskotnöten.
Red såsen.
Dra från värmen och rör ner osten och muskotnöten. Klipp över persilja.
Smaka av med salt och peppar.





-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar