söndag 15 mars 2015

Varma mackor med kotlett, beasås och sparris

Om ni visste hur trött och slut jag är, så skulle ni ge mig en hjälm och slå mig i huvudet. Det känns som jag aldrig mer ska bli pigg igen. Den här hostan vill jag knöla ner i en liten låda och köra över med gräsklipparen...

Goda varma mackisar med massor av mums på. Man kan ju ta fläskfilé istället för tunna kotletter, om man vill.


Varma mackor med kotlett, beasås och sparris

franskbröd
vitlökssmör (smör+vitlök+persilja)
tunt skurna kotletter
grillkrydda
svartpeppar
beasås
tomat
sparris
ost

Fräs sparrisen och krydda med salt och peppar.
Stek köttet hastigt och krydda med grillkrydda och svartpeppar.
Bre kryddsmöret på frallan, på med kött, bea, tomat och sparris.
Toppa med ost och gratinera ca 12 minuter.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Krya på dig och hoppas denna vecka blir fylld av vila och sådant som ger krafterna tillbaka!

    SvaraRadera