måndag 20 april 2015

Varm macka med tonfiskröra

Godmorgon! Ja, igår var alltså första dagen på jobbet igen. Blev så varmt välkomnad av min klass 6a att jag fick tårar i ögonen. De hade spelat in ett kortfilm där de hälsade mig välkommen åter och sen hade de gjort fika som de bjöd på. Finisar!♥
Rösten höll inte riktigt. De när fortfarande skrovlig och när jag kom hem hostade jag så jag trodde lungorna skulle ploppa ut. Inge bra. Ska kontakta Umeå och höra vad de säger.
Ha en fin dag och över till dagens recept!

Gjorde goda varma mackor för ett tag sedan. Serverade dessa med tzatziki, recept här, och en sallad.


Varm macka med tonfiskröra


2 st

2 franskbröd
tonfiskröra (se nedan)
ost
pizzakrydda

Bred tonfiskröran på bröden. På med ost och in i ugnen i 225 grader i ca 10 minuter. Pudra över pizzakrydda och servera med sallad och tzatziki.

Tonfiskröra


1 burk tonfisk i vatten 80/56g
3 salladslökar
0,5 dl västerbottensost, riven
peppar
curry
en klick chilisås
2 msk creme fracihe

Hacka löken och blanda alla ingredienser till röran.


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar