måndag 31 augusti 2015

Frisk potatissallad med pepparrot, äpple och rädisor

Tjohooooo! Jag fick veta idag att jag vunnit 300:- i presentkort på IKEA. Jag var med i en Instagramtävling för polarbröd där man skulle tagga polarstund och visa något med polarbröd man bjudit på. Så under badtunnefesten slog jag till. Yey!

Linda hade fixat en fräsch potatissallad till badtunnefesten. Här kommer receptet som är från Mitt kök.


Frisk potatissallad med pepparrot, äpple och rädisor

800 g potatis (fast sort)
1 stort syrligt äpple
1 knippe rädisor
1/2 gul lök
1 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
2 tsk citronsaft
3 msk riven pepparrot
finklippt gräslök
vitpeppar, salt

Skala potatisen och skär dem i tjocka skivor. Koka dem i lättsaltat vatten tills de är mjuka, känn med provsticka. Kyl dem snabbt i kallt vatten.
Blanda majonnäs, crème fraiche, citron och riven pepparrot till en dressing. Smaka av med salt och peppar.
Halvera rädisorna och skär äpplet i tunna skivor. Blanda med potatisen och vänd ner dressingen så att allt täcks.
Ställ kallt ett par timmar innan servering. Strö över klippt gräslök.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: