söndag 30 juli 2017

Romhjärtan

God morgon! Vilket väder! Solen skiner och det är redan 22 grader. Jag har gått en morgonpromenad och nu ska jag fika frulle i trädgården. Sen tror jag nog på lite strandhäng! Ha en fin dag, kamrater!

Här bjuder jag på romhjärtan med räkor. En förrätt som uppskattas av de flesta, tror jag. Vill man slå på stora trumman kan man ju byta ut stenbitsrommen mot kalixlöjrom och räkorna mot hummer.


Romhjärtan

ljust bröd
smör

Till servering:
sallad
philadelphiaost
räkor
svartpeppar
färsk gräslök
citron

1. Stansa ut hjärtan ur franskbrödet med hjälp av ett pepparkakshjärta. Stek på bägge sidor i smör tills det fått lite färg.

2. Bred philadelphiaost på bröden och bred över rom.

3. Lägg salladsblad på en tallrik och lägg bröden på.

4. Dekorera med räkor, färsk gräslök och citron. Vrid några varv med pepparkvarnen.





-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar