måndag 19 april 2021

Wokade nudlar med ägg

Tips & trix på Instagram tipsade om att röra ner ett ägg när man kokat nudlarna och hällt av dem. Bara röra om ägget i de varma nudlarna alltså. Men jag gjorde lite annorlunda. Jag kokade nudlarna och sen wokade jag dem snabbt med lite kryddor i olja och sedan fräste jag ner ägget. Gött och mer mättande än bara nudlar! Nu ska jag strax iväg på nåt superviktigt, nämligen mammografi.


Wokade nudlar med ägg

1 port

1 förpackning Ramen biffnudlar
raposlja
liiite riven vitlök
japansk soja
kinesiskt soja
sweet chili-sås
1 ägg

1. Koka nudlarna enligt anvisning och häll av spadet.

2. Slå olja i stepnanna och vänd ner nudlarna. I med vitlök, soja och sweet chili. LÅt fräsa en stund under omrörning.

3. Knäck ägget och slå i, rör om.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Ja, så gott med ägg i. Ägg passar också att blanda i ris. Ha en fin dag!

    SvaraRadera