fredag 15 oktober 2021

Råbiff x 2 och första snön

Äntligen fredag! Veckan har förutom jobb bjudit på föräldramöte IRL (iofs också jobb) och ett besök på premiären av nya restaurangen Miss Voon i vårt nya kulturhus Sara. Sagolikt god mat, trevligt sällskap och utsikten... Jag svär, det var som att vara i New York i några timmar. Ni som följer mig på Instagram såg ju vad jag åt. Inte så snygga bilder dock eftersom jag endast hade mobilen med mig och inte systemkameran.

Nu har första snön kommit och mina planer att ordna trädågrden inför vintern verkar ha grusats ännu en gång. Vi får se om det hinner tina bort under helgen. Kvällen bjuder i alla fall på soffhäng med Idol och råbiff x 2. Dessa är från Stadskällaren i samarbete med Ica Kvantum.

Den ena är med svedjancremé, rökt västerbottensost, rostad malt, brynt lökcremé, gravad äggula och friterad lök. Den andra är med dijonaise, friterad kaprisblomma, syrad silverlök, gravad äggula och gräslök. Because I'm worth it. Ha en god kväll!




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: